Value Management Network

Pár tipp, hogy feldobd vállalkozásod decemberi forgalmát

Szinte hihetetlen, de ismét elszállt egy kihívásokkal és megoldásokkal teli, nagyon tartalmas év és ismét kezdhetünk készülődni a karácsonyi kampányokra! Ha vállalkozó vagy, akkor biztosan találkozol majd soraink között néhány érdekes tippel, ötlettel annak érdekében, hogy mi alapján állítsd össze az idei kínálatod az ünnepekre. Mi már hetek óra nagy erőkkel dolgozunk ügyfeleink karácsonyi kampányain, így a mostani szezon trendjeiről tudunk naprakész tájékoztatást és pár hasznos tippet adni neked.

Az ünnepek mindig remek lehetőséget biztosítanak a vállalkozóknak arra, hogy átrendezzék kicsit a piacot és előnyre tegyenek szert a versenytársakkal szemben. Ehhez azonban sokszor nem elég egy gyorsan összecsapott banner, amit két hangzatos hashtag kíséretében kiteszünk kétnaponta a közösségi média felületekre. Összetettebb és jól átgondolt kampányokra van szükségünk a siker elérése érdekében. Ha egész évben aktív voltál a közösségi médiában és építetted virtuális közösséged, akkor most sokkal könnyebb dolgod lesz, pláne ha hajlandó vagy fizetett hirdetéssel rásegíteni kampányaid elérésére. Nézzük, hogy milyen trendek várhatóak idén decemberben. 

Arculathoz illesztett külön karácsonyi megjelenések

Tavalyi évben még menő volt külön arculatot alkotni, amely nyomokban tartalmazta az eredeti megjelenését a vállalkozásoknak. Tapasztalatunk alapján idén viszont sokkal nagyobb teret nyer magának a saját eredeti arculat, amely nyomokban tartalmaz karácsonyi hangulatot. 

Javasoljuk szánj rá egy kis időt, hogy lecseréld a Facebook, a LinkedIN és egyéb közösségi média borítóképed a vállalkozásod arculatához illeszkedő karácsonyi tematikára. Ha még nem ismered a Canva nevű szerkesztőt, akkor az első lépés, hogy azonnal regisztrálj, hiszen legjobb barátod lehet a vállalkozásod fejlesztésében az ünnepi időszakon kívül is és könnyen, gyorsan átformálhatod arculatod. A Canva előre gyártott sablonokat is tartalmaz, amelyek segítségével könnyedén, pár kattintással ünnepi díszbe öltöztetheted vállalkozásod. Ha mindez nem lenne elég, akkor akár azonnal a tökéletes méretben tudod letölteni a méretarányos borítóképeket, posztokat és egyebeket. Ha már közösségi média, akkor az Instagramról se feledkezzünk meg, cseréld ki ünnepi témájú ikonokra a sztorik highlight borítóját is és a BIO-ban is jól mutat egy télapó.

A posztjaidon alkalmazz karácsony jellegű egységes motívumokat, de akár a profilképed is lecserélheted egy menő csúnya karácsonyi pulcsis képre, vagy ha logót alkalmazol profilképnek, akkor turbózd fel azt egy kis hóeséssel, rejts el benne karácsonyi motívumot. A fő, hogy minden esetben a vállalkozásod ízléses arculatához illeszkedjen és ügyelj rá, hogy semmiképpen ne legyen vásári hatása a kampányodnak!

Lepd meg ügyfeleid egy kis kedves ajándékkal

Ajándékokat mindenki szeret kapni, ezt kár is lenne tagadni. Így a már meglévő ügyfeleid biztosan örülnének egy-egy kisebb ajándéknak, ami szuper reklámfelületként szolgálhat neked. Manapság már fillérekből beszerezhetsz pár reklámcukorkákat, csokikat, naptárakat, tollakat és egyéb termékeket, amelyeket arculatodhoz igazítottan logóddal ellátva legyártanak számodra. Az sem probléma, ha az ajándék közvetlenül nem kapcsolódik vállalkozásod témájához. Az ajándékoknak nem kell minden esetben drágának lennie, de kiemelten fontos, hogy a vásárló számára valamilyen értéket képviseljen. A legjobb, ha az ügyfeleidnek személyre szabott ajándékot tudsz biztosítani és írsz melléjük egy ízlésesen logóval ellátott karácsonyi lapot, amiben nem kéred meg őket, hogy fotózzák le és tegyék közzé a közösségi médiában. Nem kéred meg. De diszkréten utalhatsz rá azzal, hogy a lap alján elhelyezed közösségi média felületeid ikonját és nevét. 

Az ügyfeleken túl követőid is meglepheted mondjuk egy kuponnal, hogy követőből vásárlót és/vagy ügyfelet csinálj. Mikulás napja éppen alkalmas lehet kedvezményes árú ajándékkártyák értékesítésére vagy egy 10-15-20% értékű kedvezménykód beállítására. Fontos, hogy ezt ne állítsd be fantasztikus ajándéknak, mert ez csak egy vásárlási kedvezmény és semmiképpen sem ajándék! 

Szervezz nyereményjátékot

Pont úgy, mint ajándékot kapni játszani is mindenki szeret. Sorsolj ki egy értékesebb szolgáltatást vagy tárgyat. Számtalan lehetőség létezik manapság nyereményjáték hirdetésére. Ha gondolod, akkor nézd meg a mi idei évre tervezett nyereményjátékunkat, akár játszhatsz is! Az egyik legnépszerűbb a Facebook-on való megosztós, lájkolós, kommentelős, vagy az instagramon való követős, lájkolós és barát megjelölős játék, de ha vállalkozásod rendelkezik weboldallal, akkor szuper lehetőség lehet összekötni a sorsolást a hírlevél feliratkozással, így a jövőben célzott ajánlatokkal keresheted majd meg feliratkozóid. Mi idén az utóbbit választottuk ki. 

Készíts különleges szezonális tartalmakat

Organikus elérési szempontból kiváló lehetőség ha blogot írsz, amit az emberek szívesebben megosztanak barátaikkal, ha a számukra értékes, releváns tartalmakat teszel közzé, egy kis rejtett marketinggel. A blogban elrejthetsz néhány textlinket is, annak érdekében, hogy terelni tudd az ügyfelek figyelmét különféle termékeidre vagy szolgáltatásaidra, de arra mindenképpen figyelj oda, hogy ne legyen értékesítés szaga a dolognak. 

Ha nagyon nincs ötleted egy-egy blog megírásához, akkor nyúlj vissza a klasszikusokhoz és gyűjtsd össze a legjobb filmtippeket, írj hozzájuk kommentárt és emeld ki, hogy miért éppen azokat a filmeket nézzék meg, vagy akár a helyi karácsonyi programokról is készíthetsz egy átfogó listát, amelyeket jó szívvel ajánlanál követőidnek. Egy kávézó vagy valamilyen termékforgalmazás esetében egy hangulatos fotó a termékről tökéletes tartalom lehet. Ha nagyon nincs ötleted, hogy mivel tudnád megfogni a követőid figyelmét, akkor kérj tőlünk egy 45 perces díjmentes konzultációt, ami közben segítünk neked! A blog cikkek és a megosztható tartalmak tárháza kifogyhatatlan, így akár arról is készíthetsz tartalmat, hogy szolgáltatásaid vagy termékeid milyen személyiségtípusú embereknek ajánlanád, de ha már ajánlásnál tartunk, akkor összevetheted az olcsó és a luxus karácsonyi ajándékok listáját is.

képek forrása

Ha tetszett, akkor oszd meg másokkal is