Value Management Network

Hamarosan mindenkit érintő változások jönnek a Facebook algoritmusában

Nem szokatlan, hogy a Facebook algoritmusát időnként átírják és megváltoztatják, így ez ismét egy megszokott hír lehetne, de mégsem. A Facebook-hírfolyam ugyanis hamarosan átáll a mesterséges intelligencia hullámaira, így mostantól az AI találhatja ki, hogy a felhasználók milyen tartalmakra kíváncsiak.

A Facebook korábban a Reels videók esetében már bevezette az AI alapú megjelenítést, amellyel a platform képes volt felvenni a versenyt a piaccal. Mostantól majd a mesterséges intelligencián alapulva az új algoritmus szűri ki a Facebook-hírfolyamban és a csoportokban megjelenő tartalmakat is, hogy melyeket részesít egy adott felhasználónál előnyben. A változásokról Tom Alison, a Facebook vezetője beszélt egy technológiai konferencián.

Az MI alapú változásoknak köszönhetően a felhasználók 8-10 százalékkal több időt töltöttek Reels-videók megtekintésével. Ebből arra lehet következtetni, hogy az új algoritmus sokkal hatékonyabban tanul az adatokból, mint a korábbi algoritmus.

A pontos változás időpontja egyelőre még nem ismert, hogy mikortól kerül bevezetésre az új MI által vezényelt hírfolyam és csoportrendszer, de a változásokra már most érdemes felkészülni, ha vállalkozóként versenyelőnyre szeretnél szert tenni. Minden bizonnyal a változások nagy hatással lesznek majd a hirdetésekre és minden egyéb platformhoz köthető kampányra is, így már most érdemes a tartalommarketinget turbó fokozatra kapcsolni és nekifogni a közösségépítésnek építeni a platformon.

Ha tetszett, akkor oszd meg másokkal is