Value Management Network

Miért érdemes márkát építeni? Összeszedtünk nyolc meggyőző érvet a márkamarketing mellett! | Value Management Network

Miért érdemes márkát építeni? Összeszedtünk nyolc meggyőző érvet a márkamarketing mellett!

A már­ka­épí­tés egy vál­lal­ko­zás szá­má­ra kiemel­ten fon­tos dolog a ver­seny­ké­pes­ség és hosszú távú siker eléré­sé­nek majd fenn­tar­tá­sá­nak szem­pont­já­ból. Egy jól fel­épí­tett már­ka nem csak a ter­mé­ke­ket vagy szol­gál­ta­tá­so­kat azo­no­sít­ja, hanem emlé­ke­ze­tes­sé és kiemel­ke­dő­vé teszi a vál­lal­ko­zást a ver­seny­tár­sak között. Mar­czin­ka Mátyás a Value Manag­emant Net­work ala­pí­tó­ja rövi­den bemu­tat­ja, hogy miért olyan fon­tos a már­ka­épí­tés min­den vál­lal­ko­zás szá­má­ra, és milyen elő­nyei lehet­nek a saját már­ká­nak.

Napon­ta szám­ta­lan már­ka jön velünk szem­be az utcán, a közös­sé­gi médi­á­ban és más egyéb felü­le­te­ken keresz­tül, ame­lyek külön­fé­le ter­mé­ke­ket vagy szol­gál­ta­tá­so­kat kínál­nak szá­munk­ra. De mitől is lesz egy már­ka kiemel­ke­dő a tömeg­ből és miért kerül egy ismert logó­val ellá­tott már­ka sok­kal töb­be, mint egy hason­ló minő­sé­gű pia­con lévő tár­sa? 

Gon­dol­ha­tunk itt élel­mi­sze­rek­re, ház­tar­tá­si cik­kek­re, autó­már­kák­ra vagy bár­mi­lyen ter­mék­re és szol­gál­ta­tás­ra. A már­kák első­szá­mú kül­de­té­se, hogy jó ügy­fél­él­ményt érje­nek el ügy­fe­le­ik­nél vagy vásár­ló­ik­nál, amely után azok szí­ve­sen vissza­tér­nek hoz­zá­juk. Töb­bek között az ügy­fél­él­ményt kép­zi a har­mo­ni­kus beren­de­zés, ked­ves kiszol­gá­lás, minő­sé­gi szol­gál­ta­tá­sok vagy ter­mé­kek. Ter­mé­sze­te­sen mind­ezt egy már­ka­nél­kü­li vál­lal­ko­zó is képes tel­je­sí­te­ni, de sok­kal nagyobb az esé­lye annak, hogy az ügy­fél idő­vel elfe­lej­ti a vál­lal­ko­zót, mert nem vol­tak egy­sé­ges arcu­la­ti ele­mek, ame­lyek­kel az ügy­fél min­den eset­ben talál­ko­zott vol­na, hogy azo­kat meg­je­gyez­ze és azo­no­sít­sa. 

Ez az azo­no­sí­tás szol­gál töb­bek között arra is, hogy az ügy­fél könnyeb­ben képes legyen aján­la­ni a vál­lal­ko­zót és tele­fon­já­ban ne csak úgy ment­sen el, hogy „Pis­ta az asz­ta­los”. Mind­emel­lett az aján­lást foga­dó fél­ben már az első pil­la­nat­ban szim­pá­ti­át és bizal­mat vált­hatsz ki azzal, ha van egy egy­sé­ges meg­je­le­né­sed, amely vissza­tük­rö­ző­dik a közös­sé­gi média felü­le­te­ken, hon­la­pon és egyéb off­line ele­me­ken, mint pél­dá­ul cég­táb­lák, szer­ző­dé­sek fej­lé­cei, név­jegy, stb.. Ha éppen most indí­tod a vál­lal­ko­zá­sod vagy már­ka­ar­cu­la­tod újra­ter­ve­zé­sén gon­dol­ko­zol, akkor min­den­kép­pen jó helyen jársz, ugyan­is ügy­nök­sé­günk szá­mos szol­gál­ta­tás­sal és men­tor­prog­ram­mal áll ren­del­ke­zé­sed­re, hogy az ügy­fe­le­id vagy vásár­ló­id min­dig vissza­tér­je­nek hoz­zád. 

Mire jó még a márkaépítés?

1. Segít a biza­lom és hűség kiala­kí­tá­sá­ban! Egy meg­bíz­ha­tó és elis­mert már­ka kiépí­té­se segít növel­ni a vásár­lók bizal­mát a vál­lal­ko­zás iránt. Az embe­rek inkább vásá­rol­nak olyan cégek­től, melyet ismer­nek és meg­bíz­nak ben­ne. A hűsé­ges vásár­lók szí­ve­seb­ben tér­nek vissza, és nagyobb való­szí­nű­ség­gel ajánl­ják isme­rő­se­ik­nek azt a vál­lal­ko­zót, amely kiépí­tett már­ká­val ren­del­ke­zik, ezál­tal továb­bi ügy­fe­le­ket sze­rez­hetsz vál­lal­ko­zá­sod­hoz. 

2. Meg­kü­lön­böz­te­tő erőt fejt ki. A pia­con való túl­élés és a ver­seny­ben való elő­re­lé­pés szem­pont­já­ból kiemel­ten fon­tos, hogy egy vál­lal­ko­zás kiemel­ked­jen a tömeg­ből. Egy jól defi­ni­ált már­ka segít­sé­gé­vel könnye­dén meg­kü­lön­böz­tet­he­tő­vé vál­ha­tunk a kon­ku­ren­sek­től, és fel­kelt­het­jük a vásár­lók figyel­mét a ter­mé­ke­ink­re vagy szol­gál­ta­tá­sa­ink­ra. A vásár­lók hűsé­gét is meg­sze­rez­het­jük, ha a már­ka a való­ság­nak meg­fe­le­lő­en kom­mu­ni­kál­ja az érté­ke­it és ígé­re­te­it.

3. Hoz­zá­já­rul az érték és iden­ti­tás meg­te­rem­té­sé­hez! Egy jól fel­épí­tett már­ka az üzle­ti érté­ke­ket és az iden­ti­tást hor­doz­za magá­ban. A már­ka­épí­tés során meg­ha­tá­roz­hat­juk a vál­lal­ko­zás kül­de­té­sét, vízi­ó­ját és érté­ke­it, és ezt kom­mu­ni­kál­hat­juk a cél­cso­port felé. Az embe­rek könnyeb­ben azo­no­sul­nak olyan már­kák­kal, ame­lyek érté­ke­ik­ben és elkép­ze­lé­se­ik­ben hason­lí­ta­nak rájuk, így erős kap­cso­la­tot teremt­he­tünk a vásár­lók­kal.

4. Gyor­sab­ban kiala­kul­hat az árpré­mi­um eléré­se! Jó hírű és meg­bíz­ha­tó már­ka­ként a vál­lal­ko­zás­nak lehe­tő­sé­ge nyí­lik az árpré­mi­um eléré­sé­re. A vásár­lók haj­lan­dó­ak töb­bet fizet­ni olyan ter­mé­ke­kért vagy szol­gál­ta­tá­so­kért, ame­lyek mögött erős és meg­bíz­ha­tó már­ka áll. Ezál­tal a maga­sabb pro­fi­tot is elér­het­jük.

5. Ösz­tö­nöz az inno­vá­ci­ó­ra és bővü­lés­re! A már­ka­épí­tés ösz­tö­nöz­he­ti a vál­lal­ko­zást az inno­vá­ci­ó­ra és az új ter­mé­kek, szol­gál­ta­tá­sok beve­ze­té­sé­re. Ha a már­ka pozi­tív és erős, a vásár­lók nagyobb való­szí­nű­ség­gel kísér­le­tez­nek az új kíná­lat­tal. Az ügy­fe­lek már meg­szok­ták a minő­sé­get és az érté­ket, így nagyobb esély van rá, hogy az új ter­mé­kek is sike­re­sek lesz­nek.

6. Növe­li a vál­la­la­ti össze­tar­tást és erő­sí­ti moti­vá­ci­ót! A már­ka­épí­tés nem csak a vásár­lók, hanem a vál­la­lat bel­ső kör­nye­ze­té­re is hatás­sal van. Egy erős már­ka azo­no­sí­tá­sa segí­ti a dol­go­zó­kat azon érté­kek és célok mögött, ame­lye­ket kép­vi­sel­ni­ük kell. Ez növel­he­ti a dol­go­zók elkö­te­le­zett­sé­gét és moti­vá­ci­ó­ját a cég sike­ré­nek érde­ké­ben.

7. Meg­könnyí­ti az üzle­ti kap­cso­la­tok kiala­kí­tá­sát! A már­ka­épí­tés nem csak a vásár­ló­kat, hanem az üzle­ti part­ne­re­ket és befek­te­tő­ket is vonz­za. Az erős már­ka jel­zi az érté­ket és a sta­bi­li­tást, így a poten­ci­á­lis befek­te­tők és part­ne­rek nagyobb való­szí­nű­ség­gel áll­nak be együtt­mű­kö­dés­re.

8. Krí­zis­el­len­ál­ló képes­sé­get ala­kít ki! Egy jól fel­épí­tett már­ka segít az eset­le­ges vál­sá­gok­kal szem­be­ni ellen­ál­ló képes­ség kiala­kí­tá­sá­ban. Ha a már­ka erős és hűsé­ges vásár­ló­bá­zis­sal ren­del­ke­zik, az segít­het a vál­lal­ko­zás­nak átvé­szel­ni a nehéz idő­sza­ko­kat és vissza­nyer­ni a pia­ci pozí­ci­ó­ját.

Összes­sé­gé­ben, a már­ka­épí­tés kulcs­fon­tos­sá­gú min­den vál­lal­ko­zás szá­má­ra. Nem csu­pán egy logó vagy név, hanem az ügy­fe­lek­kel, part­ne­rek­kel és dol­go­zók­kal való kap­cso­lat alap­ja. Egy meg­bíz­ha­tó, pozi­tív és erős már­ka hoz­zá­já­rul­hat a hosszú távú siker­hez és a fenn­tart­ha­tó növe­ke­dés­hez a ver­seny­pi­a­con.

A cikk­ben fel­hasz­nált képek for­rá­sát ide kat­tint­va érhe­ted el. Továb­bá ele­get téve tör­vé­nyi köte­le­zett­sé­ge­ink­nek ezúton tájé­koz­ta­tunk, hogy jelen cik­künk­ben rek­lám­nak minő­sü­lő ter­mék­meg­je­le­ní­tés talál­ha­tó. Ha fel­ké­szül­tél a már­ka­épí­tés­re, akkor bát­ran vedd fel kol­lé­gá­ink­kal a kap­cso­la­tot az agency@vmn.hu cím­re írt levél­ben!

Ha tetszett, akkor oszd meg másokkal is